Co dělat když nemám nemocenskou dávku ani po 30 dnech

28. 5. 2020

Dávky nemocenského pojištění – nemocenské, ošetřovné i peněžitou pomoc v mateřství vyřizuje ČSSZ prostřednictvím OSSZ.

Mnoho žadatelů o ošetřovné i nemocenské z řad zaměstnanců od počátku mimořádných opatření dostává dávku ošetřovného velmi pozdě. Chyba se může stát na více místech : špatně vyplněné od žadatele, špatně podané zaměstnavatelem nebo opoždění výplaty ze strany OSSZ. Řada rodičů a zejména samoživitelů se dostává do potíží s úhradou plateb.

Od 15. května 2020 spustila ČSSZ online kontaktní formulář, jehož prostřednictvím můžete požádat o prověření stavu zpracování dané dávky a získat o situaci konkrétní informaci. A to nejen v případě ošetřovného, ale i o nemocenské nebo peněžité pomoci v mateřství.

Žádost o prověření nevyplacené dávky nemocenského pojištění po více než 30 dnech od uplatnění žádosti ZDE.

Potíže s opožděnou výplatou ošetřovného nemají nebo jen minimální OSVČ, protože jejich nárok řeší Ministerstvo průmyslu a obchodu. Nemocenskou a peněžitou pomoc v mateřství také OSSZ.

 

 

 

Menu
Centra